Arbetsförnedringen

Ja dom bara strular... kan dom ens hjälpa till på nåt sätt?
Dom skickar bara massa hot hela tiden!!!!!!
Gör du inte det här så tar vi ersättningen från dig... gör du inte det här tar vi ersättningen från dig!!!!!
Hur ska det kunna hjälpa mig?

Dom tvingar mig alltså att söka sommarjobb i andra städer.. vilket jag redan har här i gävle?
Men det finns ju inga papper på det än.... så då måste jag söka... & jag får inte tacka nej....
Va fan é det för hjälp? Finns inte dom för att förmedla jobb? Men det é ju bara skit snack...

Här har du ett jobb som ser exakt ut som det du har mé precis lika många timmar, men det ligger 5 mil från din stad?

Jag har en timanställning här i Gävle.... Jobbar så mycket jag kan & får..... Söker andra jobb hela tiden.....
Men alla dessa hot från arbetsförmedlingen.... jag får bara ångest & kommer till slut gå i väggen pga dom!

& så har dom ju fuckat mé a-kassan också.... så jag tjänar mer på att tacka nej till jobb & va arbetslös en hel vecka
än å tacka ja... får jag inte mer än 20 timmar arbete så tjänar jag mer på att tacka nej till dom 20 timmarna....
Hur fel é inte det? Ska dom inte uppmuntra till att arbeta????? Hela systemet é så jävla fel!!!!!!
Jag é så jävla förbannad..... & sen när jag försöker ringa arbetsförmedlingen... så é min förmedlare ALDRIG där....
"vill du prata mé annan förmedlare" JA.... & när jag gör det så säger dom bara att jag ska prata mé min egen förmedlare... men hur fan ska jag göra det när hon aldrig é där??????
jävle skönt jobb dom måste ha som aldrig måste göra något förutom & skicka massa hotbrev till arbetslösa?
Tror ni jag vill va arbteslös & få skitkass a-kassa???

KNAPPAST!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

vet precis hur det är!! har varit i exakt samma sits.. men nu har jag fått ett vikariat på tuben i hjo, haha =) hoppas allt är bra med dig! kram

2009-03-13 @ 21:58:58
URL: http://nyckels.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0