Farliga foppatofflor!!!

Jaha... i fredags... vakna upp pigg & glad.... duscha, fixa håret...
började packa inför gävle resan... insåg att jag behövde tvätta lite kläder...
& vi har ett plåtskjul utanför huset där vi hänger tvätten.... hade även ställt tvättkorgen där, så jag skulle
bara hämta den så jag kunde tvätta lite :/ Kan tillägga att det regna ute....
Tog på mig foppatofflorna & gick ut.... på vägen tillbaka så halkar jag :/
Höger foten försvann framåt & jag landa mé ryggen på berget...
Tappade luften... & där låg jag i ca en halvtimme innan jag hörde Nellie skrika...
Så jag va ju bara tvungen att ta mig upp... lyckades hämta Nellie & mobilen & ta mig till sängen...
messade Jimmy... han kom hem fortare än fortast... ringde ambulans...
Tvingade Jimmy att försöka klä på mig trots att 112 sa att jag inte skulle röra mig...
låg ju bara i trosor ju!!! Han lyckades få på mig strumpor & byxor... nästan... & så la han en tröja över mig...

Så kom det en kvinna & en man från ambulansen & börja klättra i sängen...
Gav mig morfin & stesolid & så tog dom ut mig i ambulansen & körde till sjukhuset...
Där gav dom mig mera smärtstillande.... & dom undersökte mig.... åkte på röntgen...
& sen beslöt dom att jag skulle läggas in.... så fick jag åka på röntgen igen...
Mer & mer & mer smärtstillande... jag va helt nerdrogad... kände att jag va groggy,
men tyckte inte att det tog nåt på smärtan :/

På kvällen kom Jimmy, Johan & Gustav & hälsa på mig... Nellie va hos farfar :(
Mådde illa & kräktes :/
Sov inte mycket den natten.... antingen vakna jag av smärtan.... eller att jag va tvungen att
pumpa ut mjölk....  DET va bra svårt att göra när man låg ner.... Gick bättre dagen efter när jag satt upp....

På lördagen så tog dom upp mig, fick gå mé gåbord & sitta i rullstol :/
Nu vet jag hur många gamlingar på hemmet känner sig.... upp i en stol & placeras vid ett fönster...
& blir lämnad där.... jaha, nu då?
Fick larma efter en stund & säga att det gjorde för ont att sitta upp... vilket va sant....
Mådde illa & kräktes... igen :(

Mer & mer smärtstillande.... på e.m/kvällen kom först Jimmy, Ella & min efterlängtade NELLIE :)
Fy va jag hade saknat henne!!!!!!!! Första gången jag va borta från henne så länge!
Sen efter en stund kom Johan, Gustav, Linda, Mamma & Pappa :)
Frågade om jag fick åka hem.... & till slut så bestämde jag mig bara för att jag skulle hem så jag skrev ut mig själv ¨....

I går (söndag) ångrade jag mig.... jag skkulle stannat kvar... Jimmy fick ju hjälpa till att klä på mig.... hjälpa mig att gå.... jag mé allt.... Linda & Jimmy tog hand om Nellie.... jag kunde bara hålla henne korta stunder medans jag satt ner... :( Fy va man känner sig värdelös som mamma när man inte ens kan hålla sitt barn.... :(
Vela hela dagen igår om jag skuklle tillbaka till sjukhuset eller inte... men kan inte vara ifrån Nellie så jag stannade hemma... Vakna idag.... fortfarande lika ont :(

Ringde till sjukgymnasten.... & utan remiss dit é det jättelång väntetid... men jag förklara situationen & la även till att jag har en dotter på 6 månader som jag inte ens kan hålla.... då fick jag en tid på fredag =)
Känns jätteskönt att jagf ska få hjälp mé ryggen!!!

Linda ska stanna hos oss ett tag nu och hjälpa till mé Nellie... tur att vi har henne asså!!!!!!
Och om exakt en vecka ska jag läggas in på sjukhus igen.... men då för galloperationen så då kommer jag ju inte kunna hålla Nellie heller.... så Jimmy & Linda kommer hjälpas åt.

Linda & Nellie sover i vardagsrummet... har vart & tittat på henne några gånger, men hon sover jättebra.
Herreguuuud säger jag =) Jag har vart vaken sen 7.... jajja.... måste försöka ta mig upp så jag kan få i mig nåt att äta.


Diagnos då: Blödning i vävnaden, samt svullnad i musklerna som
klämmer åt vissa nerver till höger benet...
har ju ingen känseln från höften till knät på höger ben :/
Får inte vara liggande för mycket för då kan jag få en blodpropp tydligen 
+ att jag blir för stel då...

Kommentarer
Postat av: Simona

Men herregud älskade vännen!!!!

Kan man ha mer otur!! Hoppas det går över snabbt =( håller alla tummar och tår för det...synd man inte bodde närmare...



Sänder massor av styrke kramar!!!

2011-11-29 @ 15:04:07
URL: http://livetsgoda2.blogspot.com
Postat av: Maria

Jisses gummman, är det det du har haft för dig? Nedrans otur! Har f.ö. försökt messa dig men vet inte om det kommer fram,konstaterat att jag inte kunnat ta emot sms den senaste veckan men nu är det fixat iaf. Krya på dig och ta det så lugnt det går!



Kramar i massor bejg!

2011-12-01 @ 00:36:38
Postat av: emma, mamma till julia (foto)

lilltufflan, hoppas du blir bra snart och att operationen går bra <3 saknar dig så otroligt mkt!! styrkekramar <3

2011-12-04 @ 06:10:32
URL: http://emmzien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0