v42 (41+0)

För en vecka sen va det beräknat... & fortfarande ingen bebis :(
Och här i Västra Götaland får man gå över 3 veckor :O
tänker inte gå 2 veckor till!!!

Va på Östra sjukhuset igår... fick träffa världens mest otrevliga & sviniga läkare EVER!
Fy fan för honom, för det första så hälsa han inte ens när vi kom... för det andra så frågade han
varför vi va där?! HALLÅ!? Om han hade läst journalhelvetet så hade han vetat!
Otrevligheterna slutade inte efter det heller utan bara fortsatte i varje ord & mening som han sa...

Det ENDA som va positivt mé besöket va att bebisen mår bra & é "normalstor" :D
Skönt att det INTE é en jättebebis som ligger där inne å kurar. *ler*

Ah men vi blev ju hemskickade igen iaf... Grina hela vägen hem :/
Så mycket som jag grinat den här veckan va det längesen jag gjorde...
Längtar till den dagen jag kan vända mig om i sängen snabbt, normalt & smärtfritt.
Längtar till den dag jag kan köra bil själv igen.
Längtar till den dag jag kan gå ut å gå utan & säga AJ varannat steg.
Längtar till den dag jag kan stå upp & laga mat.
Men mest av allt längtar jag efter vår bebis... att få hålla, mysa, gosa.

Imorgon (fredag) ska jag till barnmorskan igen för nytt tryck...
Jimmy fick ringa henne igår å prata mé henne efter sjukhusbesöket... jag la mig bara å sov :/
& läkarhelvetet hade inte ens skrivit i journalen att jag varit där.... & detta va typ 7 timmar efter
vi va på sjukhuset... *morr*

På lördag é det cruising i Kungälv... Planerat att vi ska delta... jag mena jag sover skitbra i raggarbilen
så det ska jag nog orka mé hehehe ;)
T.o.m fått Linda att se fram emot det :D Iofs förstår jag det... kan inte va kul å bara mé mig här
ute i skogen... É la inte direkt världens roligaste sällskap :(
Men känns jättebra att ha henne här, hon é GULD!!!
Så på lördag ska vi va hos Dennis typ 9 på morgonen... Jimmy ska tvätta bilen & göra den fin,
medans jag & Linda ska försöka piffa iordning oss :)
Sen kl 11 ska vi till "utställnings-stället" & titta på raggarbilar :P Får ju se hur mycket jag pallar mé där ;)
Sen ska vi tillbaka till Dennis & grilla :D *mumma det*
& så börjar själva cruisingen kl 17 =)

Ödets ironi skulle ju vara om bebisen skulle komma just då... för att:
Ella... (Jimmys dotter) va beräknad 12:e maj, precis som denna bebisen...
& behagade komma igång på kungälvscruisingen för 5 år sen... Iofs då den 20:e
& i år é det den 21:e.... men ändå =)

Ella fyller år imorgon (20:e) Linda på söndag (22:e) så om jag kunde pricka in det nån
annan dag vore det ju toppen.... helst nu?!

Sjukt att man går å väntar på den olidliga smärta man kommer att uppleva...
Varje sammandragning jag får blir jag helt överlycklig & börjar nästan grina...
Skräckblandad förtjusning kanske? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0