40+5

Ingen bebis i sikte :(

I lördags så kom Dennis, Magnus & Jesper hit.
Jimmy & Dennis räddade några fruktträd som blev skadade vid trädfällningen...
Sen blev det grillning... & vi va absolut tvugna att sitta ute trots att det
började regna... Envisa svenskar som intalar sig att det verkligen é sommar???? ;D
Gott va det iaf =)

På söndagen så åkte vi till Kungälv, tänkte att vi skulle ta en promenad runt fästningen...
Men kom knappt upp för första backen innan vi va tvugna att vända :/
Gör förbannat ont att gå :'(
Istället gick vi å köpte glass. *mums*
Sen åkte vi till Dennis, där vi fick mat :D Sen kom Ellas mammas & hämta henne...
Jimmy städa i garaget, jag sov & Linda & Johnnie titta på tv :)

Igår, måndag... prata mé barnmorskan & fick en "akut-tid" dit... Så jag ringde hem
Jimmy så han kunde köra mig dit... Tog ett nytt blodtryck... 150/105 :O blev det två gånger...
Så dom tog nya toxprover... 1+ äggvita i urinen... svullna fötter, huvudvärken :/
& så tog dom en ny vikt... hade gått upp lite men ligger fortfarande på minus.. alltså inte kommit
upp i vikten jag hade innan graviditeten & DET é ju bra iaf :P
Så tog dom ett nytt tryck efter en stund & då låg det på 150/95...

SF-måttet hade gått upp till 39
, men det va normalt sa hon...
142 låg hjärtljuden på så det va också bra.

Men hon ringde in till Östra sjukhuset så jag fick en tid på onsdag... (imorgon)
Då ska dom göra en ny bedömning :/ Varför kan dom inte bara lyssna på den första läkaren
som gjorde bedömning att jag mé mitt tryck & min vikt INTE BÖR GÅ ÖVER TIDEN?!

Känns som om alla läkare jobbar emot varandra & inte vet vad den andra säger eller gör.
Trött på allt tjaffs & veleri... Nu får dom banne mig göra nåt, tror inte bebben mår bra av att jag går
o mår dåligt hela tiden... Skiter i om värkarna blir värre om dom sätter igång mig,
vill bara att bebben ska komma ut & må bra... jag mår redan dåligt så det kan jag ta!!!!
Men om jag ska gå mycket längre kommer jag inte ha nån ork till att klara en förlossning...
så då måste dom snitta mig eller nåt iaf... varför inte bara göra det nu då?!


Kommentarer
Postat av: Linda

hoppas att det går bra när de väl sätter i gång dig. å krama Zäta från oss och gratta till de söta valparna. // kram från gabbi med familj :)

2011-05-18 @ 10:20:51
URL: http://lindaochfredrik.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0