VÅR!!!!!

I tisdags va jag som sagt hos narkosläkarn... pratade om allt som kan gå fel vid förlossningen...
Om alla bedövningar man kan få, & så klämde hon på min rygg för att se om det
va lätt att ge en EDA... & det skulle nog inte vara några problem sa hon... Så det é ju bra?!
Det va ju bra mycket mer givande än det förra läkarbesöket... som kändes mer än onödigt! Den läkarn
sa inget mer än va barnmorskan redan hade sagt?! Men men...

Efteråt åkte jag till kungälv... åt lunch mé älsklingen på hans jobb.
Åkte hem en stund, sen till skolan för att hämta Johnnie. 
Gjorde en snabbstäd utanför dörren... har en grannhund som är å gräver i våra sopor *hmmm*
Medans jag gjorde det så lekte Johnnie... gjorde en lägereld,
åkte snowracer & cykla lite & när Jimmy kom hem sen så grilla vi korv =) Va helt underbart väder =)
Vårkänslorna verkligen rusa i kroppen!!!!!! :D

Igår så va jag hos barnmorskan. Inget förändrat, alla prover va bra.
Kolla hjärtljuden.... 142 slag/minut. ♥♥♥
Hon sa att bebben växte fint där inne & magen följer kurvan precis som den ska :D

Sen åkte jag till Jimmys jobb & hämta upp honom när han sluta... & så åkte vi & hämta
Johnnie... när vi kom hem så bar vi ner lite saker till förrådet... elda lite gammal skit...
& sen va det dags för kvällsmat... köttbullar & pulvermos :P

Efter maten va det läggdags för lillen... & vi kika på 2 avsnitt av "en bebis i minuten"
Åh herregud... det ska jag också gå igenom... paniken börjar komma... jag vill inte föda, kan jag
inte få bebisen ändå på nåt sätt :D Nä men seriöst så börjar jag bli bra rädd!!!

Jajja... det ordnar sig nog... måste bara ställa in mig på att det kommer gå hur bra som helst!!!!

Åh sova kan jag inte heller... :/ Drömde att jag blev utslängd från bion för att jag amma bebis...
& sen drömde jag att ett gäng terrorister skulle först tvinga oss att cykla i regnet
& sen slakta oss "in the name of Son of Sam"....
lyckades gömma Zäta i en klädhög så dom kom inte åt honom iaf!!!

*hmm* undrar vad det betyder?! haha

Vad göra idag då? Om ork finns ska jag försöka städa iordning lite... så vi kan måla de 2 sista väggarna
i bebisrummet... så vi kan möblera & göra det fint!!!! Vill att det ska bli klart nu!!!!
2 väggar é ju klara iaf *ler*

Och en fundering... när ska man börja packa BB-väskan? :P

Kommentarer
Postat av: Simona

Lilla vännen!!

Inte behöver du vara rädd för förlossningen. Läkarna idag är så skickliga så det kommer säkert gå bra.

Sen ont gör det, ska inte säga annat. Men du kommer vara lite borta av syrgasen så även om du har ont så på nått sätt kommer du vara som i en annan värld. Vet inte hur jag ska förklara men om jag säger så här. Alexanders förlossning tog 17 timmar, när Johnny talade om det för mig så trodde jag han skojade. Visst kanske kunde gå med på 7,8 kanske tom 10 timmar. Men det kändes inte som 17. Jag var såpass bort, som i en parallell värld så jag uppfattade inte min omgivning eller tiden så bra. Närvarande fast ändå inte.

Vet inte alls om detta hjälper men du ska absolut inte vara rädd.



Hahaha, drömmar!!

Jag skrev ner några av mina drömmar. Och en dröm då vaknade jag mitt i natten och hysterisk över att troll hade kidnappat mitt barn. Sen drömde jag att jag inte kunde klä på mitt barn. Hade panik över att jag inte fick på barnet kläder så socialtjänsten kom och tog bebben. Sen lite riktigt hemska saker men det fick jag bara ignorera, låtsas som att det absolut inte kunde hända mig eller lillen/-an, annars hade jag fullständigt brutit ihop. Det gör jag fortfarande annars skulle jag bli fullständigt galen av oro. Men dom säger att drömmarna inte betyder nått utan bara är ditt omedvetna som skapar av din oro.



Ha det gott, ring om du vill prata av dig, gråta lite eller skratta lite ;)

Pöss o kram

2011-03-18 @ 07:54:18
URL: http://livetsgoda2.blogspot.com
Postat av: emma, mamma till julia (foto)

ska bli jätteroligt att se hur rummet blir :D skönt med vår!! igår var det riktigt fint väder här, strålande sol och 14 + :D puss!

2011-03-23 @ 05:25:23
URL: http://emmzien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0