Tisdag

I lördags åkte vi först ut till Dennis...
Jimmy behövde låna garaget för att mecka mé snöslungan...
Dock blev den inte lagad... :/
Sen åkte vi vidare till partille till Solveig & Dan, där Johnnie skulle spendera natten =)

Så åkte jag & Jimmy, ensamma, därifrån :D
Inte ofta man é barnledig precis =) Vi åkte å käka på en pizzeria
som enligt Jimmy har dom bästa pizzorna i Kungälv... & vad vet ja, det va den första jag pröva ;)

Sen åkte vi hem till Dennis igen... Det va lite folk där, som vi tjöta mé =)
Planerade & skissade på ombyggning av huset... Det första som kommer fixas
é det gamla datorrummet... som blir bebisens rum ♥
Ska lägga in nytt golv, spackla, måla & göras jättefint... Jättelitet men men :)

Sen till sommaren ska hallen byggas ut... & tvättmaskinen ska flyttas ut till
lillhuset som ska bli tvättstuga =)
Kommer bli kanon.

Sen om typ 3 år... så bygger vi ut huset så vi får ett till rum... Det nya rummet som kommer va på
ca 30 kvm kommer bli det nya vardagsrummet, så tar vi det gamla som sovrum,
Johnnie får vårt gamla...
& Ella & bebisen får dela det gamla barnrummet =)
Sen ska det ju självklart målas & fixas lite överallt i huset... men allt måste ju inte fixas på en gång precis ;)


Jaja efter Dennis åkte vi hem... mös lite framför tv:n & bara njöt av att vi fick va ensamma ;)
På söndagen, sov vi ut ordentligt...mös & käka... sen runt 3-4 på e.m åkte vi till Partille =)
Fikade lite där å tjöta :)
Sen åkte vi hem igen & då va det sängdags för lillen =)

Igår... måndag... Jimmy kunde inte åka till jobbet då han hade ont i magen & mådde illa stackarn... :(
Samma idag... men han verkar må bättre idag, för han ligger brevid mig å snarkar så lugnt så hehe =)
Ska åka till Lilla edet idag å hämta dom sista sakerna till nya barnvagnen.
Sen kommer det kort på den =)

Min nya telefon har äntligen kommit... men till karlsborg *gah*
Ska dit nästa vecka iofs men ändå!!!!!
Mamma kommer hit den 26:e så följer hon mé mig till barnmorskan, sen åker vi upp dagen efter...
så DÅ kan jag hämta den tidigast... surt, vill ju ha den nu! :)

Jaja that's life =) Började kika lite på försäkringskassans sida igår, för å planera mammaledigheten,
men herregud va konstigt... nä nästa vecka när jag fått mitt moderskapsintyg
så kommer jag gå in till försäkringskassan så får dom planera det åt mig & förklara hur allt går till...
Tänkte ju att jag ska ta de flesta av Jimmys dagar, bäst så eftersom det é han som har ett fast jobb & tjänar bäst... Om vi fatta det rätt... så kan jag va hemma mé bebisen t.o.m september 2012.
Så det é mitt mål att hitta ett jobb tills dess!

När jag åker hem nästa torsdag så ska jag försöka jobba lite... större chans att dom ringer när jag é där än här.
Så tänkte jag försöka jobba februari mars iaf... Fast svårt å säga nu iofs hur jag mår om 2 månader =)
Men ska som sagt försöka, så jag kan bidra mé lite pengar också fram till BF.
Ja jisses va mycket som flyger omkring i huvet... & allt detta é la bara typ 1/1000 del av alla tankar ;)
Nä nu blir det käk!

Kommentarer
Postat av: emma, mamma till julia (foto)

hehe tack gumman! :) desamma!



åh har ni köpt en ny vagn? va blev det förnå? spännande att se bilder :D nu är det inte allt för länge kvar innan bebis kommer!! mysigt :)

2011-01-19 @ 09:57:09
URL: http://emmzien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0