Söndag

I fredags va jag återigen på långpromenad i det underbara vädret mé mina två små goingar!
Va verkligen jättemysigt  kändes som om hela Gävle va i parken =)
Inte lika tomt som det brukar va när jag går annars =)
Såg tussilago *VÅR*
Va ute i över 2 timmar igen =)

Va & fixa iordning naglarna också =) så nu ser dom mycket bättre ut =)
Längtar till den 16 då vi ska göra om dom igen =)

I går.... långpromenad =) as always =)
Va så fruktansvärt uttråkad igår... & så kommer Uffe & frågar om vi
ska åka på picnic =) haha =) så vi åkte & köpte engångsgrill & korv, lite gott till hundarna.... & åkte långt långt ut i skogen =)
Zäta fick springa omkring som han ville =)
Till Lilja designade vi ett extraextralångt koppel som vi knöt fast i ett träd =) så hon kunde springa runt rätt mycket men inte springa bort =)
Va jättemysigt =) La ut en filt som jag & uffe mös ihop på & grilla korv =)

Zäta verkade va lyckligast i världen =) Han gillar verkligen skogen =)
Men oj oj oj va skitiga dom blev =) Så när vi kom hem... efter en bra stund i skogen så tog Uffe in båda i badrummet för en grovrengöring =) Medans jag storstäda i resten av lägenheten =) Bytta lakan & dammsög typ.... 4 ggr =) för å få bort allt grus =)
Tog inpackining & allt på lilja för å reda ut hennes päls... =)
Sen när dom torkat va det dags att gå ut igen..... men efter halva promenaden så började Lilja småskrika & gå konstigt....
då ser jag att det fastnat massa taggbollar typ överallt i hennes päls.... som gick in ända till huden... öronen & tassarna & magen.... fick bära henne hem & så fick jag & Uffe försöka få ut alla bollar... & jag förstår att det gjorde ont, vi fick massa stickor i händerna när vi försökte pilla bort dom..... stackars gumman.....
Va verkligen massor!!!!

Tur att vi ska till hundtrimmet imorgon... hon behöver verkligen klippas!!!!!!

Idag när vi skulle gå vår promenad träffa vi på Uffes klasskompis som gick mé oss =)
Nu sitter vi i soffan.... eller ja, jag sitter & Zäta & Lilja ligger =) & väntar på att Uffe ska komma hem från skolan...
Han har tenta imorgon, hoppas verkligen att han klarar den, isf har en bara en tenta kvar... i augusti =) på min födelsedag :(
ajja hoppas verkligen som sagt att han klarar det här snart =) så vi kan flytta till ett roligare hem =)
om det blir större lägenhet eller hus vet jag inte =) men längtar tills vi flyttar från denna lägenheten iaf =)
Så jag kan få inreda som jag vill, måla & tapetsera... & framförallt få ett större boende =) DET vill ja =)

nä börjar bli dags för en till promenad nu snart =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0