Glad Påsk

jaha då va påsken över...

åh lika dålig som vanligt é ja på att uppdatera =)
Tanden é borta nu iaf =) nu börjar jag bli gammal & tandlös ;)
Det gick ovanligt bra faktiskt.... vill gå till käkkirurgen jämt! dom kan ju iaf sin sak!!!!!
Så snälla & duktiga! När tanden väl va ute.. DÅ började det lugnande jag hade fått att verka... =)
Uffe fick leda mig till bilen.... =) Uffe fick gå ut mé hundarna resten av den dagen =)

På torsdagen åkte vi till Karlsborg.... oj oj oj va lycklig Lilja blev att få träffa Dixie igen =)
& dom andra också för den delen ;)

Det va jättefint väder under hela vistelsen där... jättemysigt...
Hundarna fick bada... & heregud va Zäta älskade det!!!!
Han ville inte sluta bada =) Fick nästan dra han ifrån sjön =)
Fick bada både i bottensjön & vättern ;)
Dixie tyckte också att det va kul... inte lika kul som Zäta men ändå... =)
Lilja bada bara fötterna som den damhund hon é... ;) MES ;)

Mamma & pappa hade satt staket runt hela deras trädgård nu så det va bara å släppa hundarna lös =)
Riktigt skönt! Altandörren va öppen hela dagarna så hundarna kunde komma & gå som dom ville...
Märks att Zäta börjar tycka om oss nu tycker ja... Svansa efter mig & Uffe hela tiden =)
Tror att han va lite orolig för att bli lämnad *bubben*

Men han tyckte nog att det va skönt att sova mé oss... själv =)
så han fick lite lugn å ro =)

Åkte hem i måndags igen....
Skönt att va där, men ännu skönare att komma hem.....
Zäta slockna direkt när vi kom hem.... har väl vart mycket för han, & han kunde väl inte riktigt slappna av
förrän vi kom hem.

NU verkar han trivas ännu mer... när han får all uppmärksamhet & kärlek....
Få sova själv... i soffan....
utan att ha en lite dam hängandes i öronen!

Vart ute å gott rätt mycket sen vi kom hem.... Igår va ja en sväng till Valbo mé Emma & Julia & shoppa lite,
men gud va jag sakna Zäta under hela tiden vi va där.... så vi stanna inte så jättelänge *s*
När vi va ute så fick han gå lös en sväng... & så sprang han rätt ner i gavleån *skrattar*
Min badkung!!!

Idag har jag & Emma vart på jobbet & visat upp Julia... & herregud va alla älska henne... men det förstår ja hon é ju världens sötaste också =) Tog mé ZAäta på en långpromenad... band fast han i ett träd utanför....
vi va ju bara inne en kvart =) men han låg stilla där alldeles jätteduktigt.

Sen gick vi hem.... & så åkte jag & Uffe å lämna tillbaka hans sommardäck som vart felbeställda....
& sen åkte jag till Emma igen.... & va lite barnvakt medans hon städa inför en visning.
Va mysigt det va =)
Får piska på Uffe så jag får en bebis nån gång också *s*

Fast herregud, Zäta é ju min bebis =)

& stackarn har en fästing i pannan.... som Uffe försöker dra bort!
Usch va äckligt!!!!!
Nu surrar Uffe om att vi ska vaccinera oss mot TBE... & det é väl lika bra!

Snart ska vi dra till Ljusne.... Får se va som händer där!
Men nu tror jag att jag har dragit en snabbversion av va som hänt =)


Kommentarer
Postat av: emma

tack för att du kom hit och var barnvakt!! :D

2009-04-19 @ 10:51:51
URL: http://emmzien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0