Förlossningsberättelse

Den 24:e maj 2011 kl 07:15 skrev jag in på Östra sjukhuset i Göteborg.
Kopplades direkt till ett CTG så dom kunde ta en kurva innan något skulle göras...
Sen kom 3 läkare in i rummet & förklarade hur allt skulle gå till.

Kl 10 fick jag sen följa mé den ena läkaren till undersökningsrummet...
där dom satte in en slags kateter med en slags vattenfylld ballong
& när det va öppet 3 centimeter så skulle den ramla ut så man kunde ta hål på
hinnorna. Dom beslutade att den skulle få vara inne i 24 timmar & om inget
hade hänt då skulle dom pröva på något annat.

Sammandragningarna började mer & mer... men det kändes inte SÅ mycket...
Tog CTG mé jämna mellanrum...
Efter ca 10 timmar alltså kl 21 skulle jag gå på toaletten... då ramlade ballongen ut.
Jimmy ringde på barnmorskan som va glatt förvånad att den ramlat ut så tidigt!
Så tog dom hål på hinnorna & nästan direkt började värkarna.

Dom blev bara värre & värre... Fick bada... Hängde på Jimmy... grina... skrek...
AJ AJ AJ!!!
Jimmy fick påminna mig om att andas & till svar fick han: Jag andas ju för i helvete!!!!!
Haha
Sen runt kl 1 på natten va jag öppen 6 centimeter så då kom narkosläkaren & skulle sätta ryggbedövningen.
Gjorde också jätte ont... & dom hade svårt att sätta den, för jag vägra släppa lustgasen
& kunde därmed inte sitta rakt... så barnmorskan fick stå framför mig & försöka hålla mig upprätt...
Det va inte lätt kan jag säga & det krävdes mer än ett stick för att det skulle bli rätt...
Men efter många om & men så...
När bedövningen väl började verka så slutade värkarna... Så jag kunde somna... fortfarande mé lustgasen tätt
till ansiktet OM det skulle göra ont =) Jimmy lyckades sova nån timme sittandes i en fotölj också :D

Typ 6-7 på morgonen gav dom mig värkförstärkande dropp, som dom ökade på succesivt...
Smärtan kom tillbaka... men en annan sorts smärta...
Jag va rätt groggy av lustgasen... så det sista é rätt luddigt för mig hehe
Men kändes som att helt plötsligt sa barnmorskan att hon inte skulle lämna rummet förrän det va klart.
Somnade tydligen mellan värkarna... Surrade om några prickar som jag skulle följa efter...
Hahaha som sagt aaaaningen groggy :D
& så skulle dom undersöka mig så sa hon lite lugnt... "du kan ju pröva på att krysta om du vill"
Sen krystade jag för glatta livet... Enligt barnmorskan & Jimmy så lyssnade jag väldigt bra.

Kl 9:13 kom hon & Jimmy sa glatt: Älskling, det blev en Nellie!!! redan innan barnmorskan såg :D
Sen skulle dom klämma ut moderkakan & det gjorde också jätte ont... & sen berättade hon
att hon klippt upp mig så hon va tvungen att bedöva mig & sy... Men när DET väl va klart fick jag äntligen börja njuta av min underbara flicka ♥♥♥

Började suga direkt på bröstet & hon mådde jätte bra :D


Kommentarer
Postat av: emma, mamma till julia (foto)

torka en tår slutet gott, allting gott :') tihi! sötnos nellie <3

2011-06-06 @ 06:24:03
URL: http://emmzien.blogg.se/
Postat av: rostopel

Grattis till att de blev en Nellie

/Uffe

2011-06-06 @ 20:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0