God morgon!

uppe tidigt som vanligt..... kl är i denna stund 05:53.... & färdig babad, klädd & sminkad....
Guuuud va skölnt det é mé badkar!!!!
Saknat det!
Det som va lite små jobbigt va väl att det va så skönt att jag höll på å somna.....
ja menar, kl va ju bara 5 när jag la mig i badet =)

Skulle inte vaknat förns 6 egentligen.... men vakna till vid 5 & behövde gå på toa....
Tänkte att det va lika bra att stiga upp =)

Zäta ligger brevid mig i soffan & ser ut att lite halvt titta i kors mé ögonen.... *haha*
Lite trött han mé verkar det som =)

Uffe ligger inne i sovrummet & snarkar han..... längtar till på lördag då jag får min första sovmorgon
på länge känns det som =) Sen på e.m ska vi hem till Emma & gratta stora damen som fyller 22 år =)


Igår fick ja väl nå ryck..... sa till Uffe i förrgår att jag skulle lägga mig när jag kom hem från jobbet igår....
Eller åtminstonde bara ta det lugnt..... Men njae hur bra gick det =)
Började städa & plocka..... LÅNGT ifrån färdigt men hann mé bra mycket ändå =)
Uffe vart glatt överaskad när han kom hem iaf =)


Nu é det typ bara en vecka kvar tills jag ska till doktorn & diskutera operation....
Det finns inget jag hellre vill än att få den!
Jag é så trött på att ha ont i kroppen, ryggen & fötterna framförallt....
Trött på alla dryga & elaka människor som känner att dom mår bättre av & trycka ner nån annan.
Trött på alla kommentarer... Inte fan skulle dom gå fram till nån jätte spinkig människa & säga men oj va ful & mager du é.... Varför é du så smal?
Tjocka människor behandlas som dom vore dumma i huvudet....
Alla bantningar & dieter man utsatt sig för.... & när man äntligen börjar komma igång..... då kommer det fram en sån där kommentar igen som gör att hjärtat går sönder, jag bryts ner & vill bara gå hem & gömma mig.

Jag inser att övervikten nästan enbart é psykiskt.... Så inåtriktad & osocial som jag é nu har jag nog aldrig varit....
Nästan blivit folkskygg.... På jobbet tycker dom att jag verkar blyg.... & jag menar herregud..... skulle någon säga att vore blyg för *hmmm* 7 år sen.... så skulle folk skratta! Övervikten har funnits betydligt längre än så.....
Men förstår faktiskt inte att folk tycker att dom har rätt att vara så elaka mot en annan människa.
Tänker jag tillbaka till grundskolan.... Killarna i klassen, va inte många som va snälla där inte! Fega dryga jävlar!
Inte bara dom.... men alla som vart elaka! Tycker faktiskt att det é fegt.

Jag ser nog inte den här operationen som hela lösningen på problemet, verkligen inte!
Men den är en rejäl spark på rumpan... Den tvingar mig att mindre portioner & mer ofta..... Måste träna för att huden ska ha en chans att hänga mé, så kanske man slipper operera bort överflödig hud efteråt.....
Den hjälper mig att komma i gång. Den gör att man måste skärpa sig & äta ordentligt!
Finns inget jag hellre vill än att få opereras! Det är min största & innersta önskan!

Nä men oj oj oj kl går..... lär äta frulle innan ja ska till jobbet, sitter vak idag & imorgon så det é inte så påfrestande!
Skönt det när man inte mår helt bra!

Kommentarer
Postat av: Elin

God morgon klockan 5? Morgon kanske, men är den så god så dags? Hur som helst låter det farligt skönt med badkar! Jag hejar på dig, som alltid. Som jag sa innan också, nu kan det bara bli bättre :-)

2009-07-10 @ 17:44:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0